Orremyr borettslag
Orremyr brl
Romsås
Navigering

Styrerommet stengt i sommer

Styrerommet er som vanlig stengt i sommer. Styrerommet er stengt f.o.m. uke 27 og t.o.m. uke 33.
Første åpne mandag etter ferien er mandag 21. august. Du vil fortsatt nå oss på styrets telefon og på e-post.

Hilsen
Styret

Kluss på husleiegiroer

Det har dessverre blitt kluss med husleiegiroene. Styret vedtok i april en 4 % husleieøkning grunnet den kommende våtroms rehabiliteringen som skulle aktiviseres fra 1. juli.

 

Også i våres vedtok styret å fjerne trappevask-posten på husleia, da dette nå går via våre faste regninger vi mottar fra Romsås Vaktmestersentral (Romsås Vaktmestersentral tok i januar over trappevasken som tidligere et privat firma hadde). Vi ba den gang Obos så snart som mulig om å fjerne dette på husleien.

 

Hvorfor dem har valgt å «prøve» gjøre dette samtidig med den planlagte husleieøkningen vår er ukjent for styret. Dette er noe styret ikke har instruert Obos å gjøre samtidig med den planlagte husleieøkningen. Styret har heller ikke bedt Obos om å «omgjøre» dette prosentvis – som dem har valgt.

 

Fra Obos får vi følgende informasjon om dette:

 

Det er ikke mulig å legge inn to leieøkninger på samme måned. Økningen på grunn av innfasingen av renholdskategorien ble lagt inn først, og flere måneder før giroproduksjonen. Derfor måtte vi legge økningen for VVS/våtromsprosjektet i augustkravet.

Vi beklager naturligvis at det oppstod en teknisk feil med opphevelsen av renholdskategorien slik at denne fortsatte sammen med kompensasjonsøkningen av grunnleien.

Dette skjedde imidlertid under selve produksjonen, og kunne ikke rettes før noen andelseiere heldigvis oppdaget og varslet feilen.

Det store flertallet av andelene hos dere benytter autogiro eller e-faktura, og for disse er feilen blitt rettet automatisk før forfallet den 1. juli.
For den lille restgruppen som fremdeles velger papirfaktura, betyr dette at de fikk tilsendt en ny giro med beskjed om å kaste den gamle.

Det fulgte altså informasjon til de med papirfaktura om feilen. De øvrige har ikke hatt faktisk feiltrekk på leien.

Den planlagte husleieøkningen blir derfor i august, og ikke 1. juli, som tidligere planlagt. Vi får håpe Obos gjør dette ryddig og fint nå.

 

STYRET

Utskifting av brannslukningsapparater og røykvarslere

I uke 3 og 4 skal Orremyr borettslag skifte ut alle brannslukningsapparater og røykvarslere beboerne har. Her må en fra hver leilighet stikke en tur innom grendehuset vårt i osv 2 for å få utlevert nytt brannslukningsapparat og ny røykvarsler. Beboere som bor i 5-roms leilighetene, vil få utlevert 2 stk. røykvarslere (én til hver etg.).

 

Utdeling skjer på grendehuset i osv 2:

For beboere på tun 1 og tun 2 : 17 og 19 januar klokken 18.00 – 20.00

For beboere på tun 3 og tun 4 : 24 og 26 januar klokken 18.00 – 20.00

Husk ta med gammelt brannslukningsapparat.
Det vil følge med festeanordning til nye røykvarslere og alle nye brannslukningsapparater blir merket. Samtlige røykvarslere blir sjekket fra vår leverandør før utlevering og nytt batteri leveres med i de nye røykvarslerne.

 

Husk ta med utfylt slipp som er sendt ut i rundskriv i uke 2.

 

Her følger komplett dukumentasjon på slukker, røykvarsler og tape til å feste ny røykvarsler:

Deltronic selvklebende takbrakett - bruksanvisning
Deltronic selvklebende takbrakett - produktblad

Optisk røykvarsler - bruksanvisning
Optisk røykvarsler - produktblad
Optisk røykvarsler - FDV dokumentasjon

Skumslukker - bruksanvisning
Skumslukker - produktblad
Skumslukker - FDV dokumentasjon

 

Styret

 You are at: